P-51 Mustang je právom považovaný za jednu z najikonickejších a najefektívnejších stíhačiek 20. storočia. Tento americký lietajúci symbol bol navrhnutý v roku 1940 tímom vedeným Jamesom H. Kindelbergerom zo spoločnosti North American Aviation (NAA) ako odpoveď na britskú požiadavku na moderný stíhací lietadlový typ – namiesto licenčnej výroby vtedajšieho Curtiss P-40 sa NAA rozhodla pre vývoj úplne nového stroja. Výsledkom bol prototyp NA-73X, ktorý vzlietol už 102 dní po podpise zmluvy, 26. októbra 1940.
Prvé verzie Mustangu (Mk I), poháňané motorom Allison V-1710, si našli uplatnenie najmä v britskom Kráľovskom letectve (RAF) ako prieskumné a sprievodné lietadlá na dlhé vzdialenosti. Ich výkony vo veľkých výškach však boli obmedzené – až kým neprišiel zásadný technologický zlom.
Ten nastal v roku 1942, keď Mustang dostal nový motor – legendárny Rolls-Royce Merlin s dvojstupňovým medzichladičom. Táto úprava, označovaná ako Mustang X, výrazne zvýšila výkon vo výškach nad 15 000 stôp a katapultovala Mustang medzi špičku spojeneckých stíhačiek. Verzie P-51B/C a najmä P-51D (vybavená americkou verziou motora Merlin Packard V-1650-7 a šiestimi guľometmi kalibru .50) sa stali nepostrádateľnou oporou amerických vzdušných síl, najmä pri sprievode bombardérov nad Európou.
Mustang sa preslávil vo viacerých bojových zónach – od severnej Afriky a Stredomoria, cez Taliansko a západnú Európu, až po Pacifik. Jeho piloti si počas druhej svetovej vojny pripísali zničenie takmer 5 000 nepriateľských lietadiel, čím sa Mustang natrvalo zapísal do dejín letectva ako stroj, ktorý pomohol zvrátiť vývoj vojny v prospech Spojencov.